Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080211308   Supervisió de casos. Tractament de l'alumnat amb trastorns de conducta
2019-2020   Assessorament. Professorat d'educació especial
  
   24/10/2019 - 14/5/2020 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   EAP EAP B-26 Martorell
   Josep Tarradellas, 11 (Martorell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
   Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Analitzarem la pràctica d’estratègies per a la resolució dels conflictes.
Es treballarà en l’anàlisi d’aquests per tal d’entendre la importància de prevenir-los i a la vegada la necessitat d’actuar quan es donen de manera continua en l’entorn escolar.
Abordarem maneres de donar suport a la tasca docent amb la finalitat d’afavorir la inclusió, dels alumnes amb trastorns de la conducta, donant eines als docents i als centres perquè puguin donar resposta a les necessitats educatives especials dels alumnes.
  
Objectius   - Compartir els casos i fer l’anàlisi de les situacions que ens trobem en la pràctica professional, donant sortida als conflictes educatius, de manera corresponsable amb els diferents professionals que intervenen.
- Conèixer el desenvolupament dels infants a partir d’aspectes ètics, emocionals i socials.
- Avançar i millorar en la tasca assessora.
- Aprofundir en la problemàtica dels casos, tenint una visió el més amplia possible del problema.
- Identificar les necessitats dels alumnes amb trastorns de la conducta, i orientar a les famílies.
  
Continguts   - Practiques al centre per millorar la inclusió.
- Acollida, tutoria, educació emocional, procés d'adaptació al medi escolar.
-Relació i col·laboració amb les famílies
- Assessorament en relació a la problemàtica que planteja l’alumnat amb trastorns de
conducta, autisme i trastorns mentals.
- Aportació de suport i de criteris tècnics als centres
- Assessorament als centres, als equips docents sobre criteris organitzatius i metodològics que facilitin l'atenció de les necessitats dels alumnes amb trastorns de la conducta
  
Formador/a   Eugeni Díaz
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura
implementació a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent